Det blev til 14.2 km på vandet.

Søren og jeg havde egentlig aftalt der skulle flyttes fliser,men vi havde mere lyst til at smutte en lille tur på vandet.

Først skulle vi krydse færgelejet hvor der kan være ret meget understrøm,men i dag var der kun lidt, og vi besluttede og sejle Venø rundt (ca 15 km) men efter 1,3 km måtte vi vende om pga sindsyge bølger,de kunne komme helt ude fra fjorden og kom uden pauser og op til 40 cm,så vi vendte om og besluttede at padle til Hunlum Havn,retur til færgelejet var meget vanskeligt,men vi kom uskadt tilbage og kunne padle i næsten læ hele vejen til Humlum Havn.

Her tog vi os en lille bid brød og en frisk lavet kop kaffe over den medbragte Trangia,så på et par kajakroere i det fjerne,imens vi sad her begyndte det at blæse op og der kom hvide toppe på flere og flere bølger.

Vi pakkede sammen og padlede hjemad,den tiltagende vind gjorde turen lidt hårdere og de nu noget større bølger kom nu højere og hurtigere imod os. Ind i mellem kom der ret store og “skæve” bølger pga et par ret store speedbåde der ræste frem og tilbage,det gav en lidt spænende tur tilbage.

Da vi gik forbi færgelejet blev vi hils “go tur” af selveste Jytte Abilstrøm,men vi måtte “råbe” tilbage at vores tur var færdig om 450 meter.

Posted in Tur by with 2 comments.